Om os - Nordre Børnehave

Nordre Børnehave ligger i den nordlige del af Tønder i et naturskønt område. Børnehaven har et dejligt stort hus med gode udendørsarealer og dejlig bålhytte. Børnehavens skovhytte ligger ud til den dejlige soldaterskov i Tønder.

Normeringen er på ca. 69 børn i alderen 3 - 6 år fordelt på 4 aldersblandede stuer. Derudover har vi et værksted, et puderum og en del andre rum til både store og små aktiviteter.

I børnehaven er vi  12 fastansatte, én-to pædagogstuderende og vikaransatte. Derudover har vi til tider pædagogisk assistent-elever og andre praktikanter i børnehaven.

I småbørnsgruppen er normeringen 11 børn i alderen 0-3 år. Lokalerne indeholder 1 stort og 1 mindre rum, et barnevognskur, garderobe og toilet med puslefaciliteter og egen lukket legeplads.

I småbørnsgruppen er vi 4 fastansatte.

Både i  børnehave og småbørnsgruppen har vi særlig fokus på leg, trivsel og udvikling. Vi arbejder gerne i mindre børnefællesskaber får at kunne tilgodese det enkelte barns behov bedst muligt.